Leerlingen met een diagnose
- Doelgroep
- professionals
- Niveau
- Primair onderwijs, Voortgezet onderwijs, VMBO, MBO
- Type training
- Themabijeenkomst
- Soort training
- Groep
- Aantal deelnemers
- Maximaal 20
- Locatie
- Op locatie naar keuze
- Training op maat
- Beschikbaar
Met het passend onderwijs is er hedendaags veel diversiteit in de klas. Van dromerige leerlingen, leerlingen met een beperking tot leerlingen met vermoedens van of een diagnose van een stoornis.
Om binnen de klas nog beter aan te kunnen sluiten op leerlingen met een diagnose is deze workshop tot stand gebracht. Door de interactieve bijeenkomst wordt de kennis over ADHD, ADD, autisme en somberheid vergroot. Er is aandacht voor de verschillen tussen ADHD en ADD. Ook wordt het signaleren van de stoornissen gemakkelijk en is er aandacht voor praktische handvatten hoe met leerlingen met een vermoeden van of met een diagnose van een stoornis om te gaan.
Resultaat
De deelnemers hebben:
- Kennis en kunde over ADHD, ADD, autisme en somberheid
- Signalen eerder herkennen
- Handvatten hoe daarmee om te gaan
Werkwijze
De themabijeenkomst duurt 2 uur.
